Reklamasjon ved mangel og garanti
Reklamasjon ved mangel
Ved mangel ved varen må kjøperen må innen rimelig tid gi selger melding om at hun/han vil påberope seg mangelen.
Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag:
Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 11 og 12.
Spørsmål? Catchy har svar
Vi håper du finner svar på dine spørsmål under, Ikke? Ta gjerne kontakt med oss i knappen nederst på siden!
MyBlend 3
Min Myblend 3 vil ikke starte?
For og starte din myblend 3, vennligst trykk 2 ganger på startknapp. 2 kjappe trykk!
Lyset blinker LILLA når jeg prøver og starte min Myblend, Hvorfor?
Det er to stk magneter bygd inn i beholder og basen som må være i linje med hverandre for at blenderen skal fungere. Grunnet sikkerthet.
For og løse dette problemet vrir du enkelt beholderen litt mer mot basen. Se etter en pil på beholderen, denne skal peke direkte mot startknappen.
Lyset blinker RØDT når jeg forsøker og starte min blender, Hvorfor?
Når lampen blinker rødt tyder det på at rotorbladene er blokert av for mye ingredienser. Vend din MyBlend opp ned og se at bladene ikke er blokert. Start så din Myblend og vend den sakte opp igjen, slik at alt innhold treffer rotorbladene med full kraft.
Pass på at du har nok væske i når du blender, vi anbefaler og bruke minst 200ml væske i din blender.
Kan man mikse fryste bær/is?
Absolutt kan du det! Husk og ikke bruk for store biter, og bruk riklig med væske. Vend din MyBlend opp ned når du skal mixe tunge ting og se at bladene ikke er blokert. Start så din Myblend og vend den sakte opp igjen, slik at alt innhold treffer rotorbladene med full kraft.
Hvor mye rommer MyBlend 3 ?
MyBlend rommer 500ml
Hvor mange ganger kan jeg mixe per lading ?
En fulladet MyBlend 3 kan mixe ca. 10-15 ganger. En full-lading tar ca. 3 timer, eller til lampen lyser ett fast blått lys.
Har jeg garanti på mitt kjøp?
Selvfølgelig! Alle MyBlend - Produktene leveres med 1 års garanti.
Hva skjer om jeg ikke er fornøyd med min bestiling?
Ingen problem! Om du ikke skulle være fornøyd med din Myblend, kan du returnere denne for full tilbakebetaling. Sjekk ut Retur & Bytte her for mer info
Kan man oppbevare MyBlend 3 i kjøleskapet?
Ja, det er ingen problem, men ikke lengre en 12 timer
Og hold den borte fra Frysen!
Hvilket material er MyBlend 3 produsert av?
MyBlend 3 er produsert av høykvalitets, matsikker og BPA-fri plast + 304 Rustfritt stål.
Kan jeg ta med MyBlend 3 ombord på fly?
Så langt har vi flydd mange ganger med MyBlend blendere i vår håndbaggasje og aldri møt på noe problem.
Dette er også noe vi ikke kan garantere og da dette er opp til flyplassen og avgjøre.
For og være på den sikre siden kan du sende den med innsjekket baggasje.
Bestillinger & Frakt
Hvor mye koster frakten?
Vårt billigste fraktalternativ koster 59kr. Pakke i postkasse.
Vi har også fri frakt på bestillinger over 699kr.
Når vil jeg motta min ordre?
Alle ordre vil bli levert innen 1-4 dager.
I noen tilfeller kan leveransen ta noe lengre tid grunnet sikkerhetsårsaker eller forsinkelser hos transportør.
Hvordan avbryter jeg min bestilling?
Det kommer ann på status på din bestilling. Her anbefaler vi at du tar kontakt med kundeservice på mail eller kontaktskjema for og få best mulig hjelp. Husk ordrenummer!
Om vi ikke kan hjelpe deg med og avbryte ordren, så fikser vi en smidig retur!
Kan jeg endre fargen på det jeg nettopp har kjøpt?
Når du har lagt inn din ordre, sendes den til vårt lager for pakking og så kjapt videre og hjem til deg, ingen endring kan gjøre etter ordren er godkjent. Ta kontakt med kundeservice med en gang for og endre på din ordre!
Hvor sendes bestillingene fra?
Alle våre ordre sendes fra vårt lager i Bergen.
Returer
Catchy`s returpolicy?
Vi ønsker og gi kunden en trygghet, dermed kan du enkelt returnere ditt produkt innen 30 dager fra du har fått varen. Og få full tilbakebetaling.
For godkjent retur må du benytte vårt retur og bytte skjema.
Hva er statusen på min retur?
Returer kan ta litt lengre tid, når din retur er kommet til vårt lager kan det ta opptil 5 dager før retur blir behandlet.
Når får jeg min tilbakebetaling
Det kan ta opp til 5 arbeidsdager før returen blir behandlet etter den ankommer vårt lager. Vi tilbakebetaler hele beløpet på ordren ekskludert fraktkostnader for returen.
Du vil få en mail når retur er behandlet.
Er jeg ansvarlig for fraktkostnad på min returordre?
Vi trekker fra Fraktkostnader på tilbakebetaling på din ordre. Med mindre ditt produkt er reklamasjonsfeil.
Jeg glemte og hente min pakke på postkontoret og den ble returnert. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med kundeservice for videre instruksjon.
Vi forbeholer oss retten til og belaste deg som kunde et gebyr på kr 200 for og dekke håndteringskostnad for fraktlevrandører og lagerkostnader.

Fant du ikke det så etter?
Trykk på knappen nedenfor og kontakt kundeservice så hjelper vi deg! Vi forsøker og svare alle henvendelser innen 24 timer.