Personvern
Personvern
Denne personvernerklæringen forteller hvordan Catchy Norge AS samler inn og behandler personopplysninger.
Catchy Norge har ikke et eget personvernombud da vi ikke er pålagt å ha dette, men de ansatte i Catchy Norge vil overvåke etterlevelse av personvernforordningen og interne retningslinjer, samt gi råd om personvernkonsekvenser og være kontaktpunkt for de registrerte og tilsynet.
Erklæringen inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning.
Catchy Norge deler ikke personopplysninger med andre, eller bruker opplysningene til annet formål enn det som er angitt i denne personvernerklæringen.
Personopplysninger
For å gjennomføre et kjøp på Catchy.no trenger vi navn, adresse, mobilnummer, e-post og land. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene, samt kontakte deg dersom det skulle være behov i henhold til din ordre.
Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes etter 5 år hvis det ønskes.
Facebook pixler
Vi bruker Facebook pixler i vår markedsføring. Det vil si at handlinger som utføres utløser Facebook pikselen og rapporterer denne handlingen. Dette lar oss vite hvilke handlinger som er blitt gjennomført og gir oss godt grunnlag for videre markedsføring.
Formål med bruk av Facebook pixler er: 1) måle konverteringer på tvers av enheter, 2) optimalisere brukeropplevelse til de (den) som muligens ønsker å gjennomføre en handling. 3) forbedre annonseringene våre.
Klarna
We use Klarna as the provider of our checkout. This means that we might transfer your personal data in the form of contact and order details to Klarna when the checkout is loaded, in order for Klarna to manage your purchase. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.
Dine rettigheter
Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som Catchy Norge har registrert i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan til enhver tid be om å motta disse opplysningene uten vederlag i tråd med lovgivningen.
Opplysninger skal utleveres/overføres på en sikker måte. Dersom den registrerte inngir anmodningen elektronisk, og med mindre den registrerte anmoder om noe annet, skal informasjonen gis i en vanlig elektronisk form.
Du kan også, når som helst, be oss slette eller rette dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser vi har.
Du har rett til å få utlevert egne personopplysninger som du har gitt til Catchy Norge, og vi vil sende opplysningene til deg via e-post med en fil hvor alle personopplysninger er kryptert.
Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til denne erklæringen.
Arkivering av personopplysninger
Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år. For å kunne ivareta kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og salgsbetingelser, lagrer vi kjøpshistorikk i 5 år.
Sikring av personopplysninger
Catchy Norge har rutiner og tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, og at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er risikovurderinger, implementering av fysiske tiltak og tilgangsstyring, samt rutiner for håndtering av data og oppfølging av forespørsler som gjelder retten til innsyn, retting og sletting.
Kortbetalinger
Kortnummer oppbevares ikke av Catchy Norge. Det er ikke mulig for Catchy Norge å se ditt kortnummer i noen av våre systemer etter gjennomført kjøp. Skulle det oppstå problemer med en kortbetaling vil dette behandles hos våre leverandører av betalingsløsninger.
Utlevering av varer
Catchy Norge kan dele navn, adresse, e-post og mobiltelefonnummer med tredjeparts firma for transport av varer. Vi utleverer kun personopplysninger som er nødvendig for at de skal kunne levere varene til kunde og ta kontakt hvis det er nødvendig.
Informasjonskapsler (Cookies)
Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet når du laster ned en nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse. Formålet med informasjonskapsler er å gi nettbutikken grunnleggende funksjonalitet som sesjonshåndtering og personalisering. Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at websiden skal fungere. Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av websiden.
Slik kan du unngå informasjonskapsler (Cookies)
Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere disse. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at dersom du velger å utelukke informasjonskapsler, vil flere av funksjonene på Catchy.no ikke fungere.
Google Analytics
Med anonymiserte opplysninger mener vi opplysninger som ikke kan spores tilbake til en bruker eller en person. Formålet med dette er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.
Hotjar
Kartlegger interaksjonen brukeren har med nettstedet. For å hjelpe oss å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet, registrerer Hotjar besøkende økter. Hotjar-skriptet er en websocket-tilkobling som sender følgende informasjon til Hotjar sine tjenere:
HTML-endringer som skjer under brukerens økt på nettstedet
Musebevegelser
Museklikk
Scrolle-bevegelser
Tastetrykk for hvitlistede handlinger
Statistikk for om visningsstørrelsen for nettleseren endres
Hver hendelse som spores lagres i Hotjars sky-database ved hjelp av et tidsstempel som senere brukes til å spille av hendelsene i sekvensiell rekkefølge. Hotjar-skriptet sporer besøkende når de besøker forskjellige sider ved hjelp av en første-parti informasjonskapsel, slik at man kan spille av hele økten i et enkelt opptak. Ingen sensitiv informasjon eller brukerinformasjon hentes eller lagres.
Personopplysninger til tredjepart
Catchy Norge vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere dine personopplysninger på andre måter enn beskrevet i personvernerklæringen. Dine data vil kun deles hvis vi er rettslig forpliktet eller får ditt samtykke. Samarbeidspartnere vil kun få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre tjenester for Catchy Norge.
I slike tilfeller inngås databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil Catchy Norge bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå.
Endringer i erklæringen
Hvis vi gjør endringer i denne personvernerklæringen, legger vi ut den reviderte versjonen her med en oppdatert revisjonsdato. Vi oppfordrer deg til å se igjennom erklæringen regelmessig. Dersom det blir utført større endringer som vesentlig endrer vår personvernpraksis kan vi også varsle deg via e-post.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om personopplysninger kan du kontakte Catchy Norge på e-post. Ønsker du at Catchy Norge retter eller sletter dine opplysninger, eller du ønsker å få utlevert dine personopplysninger lagret av Catchy Norge, så ta kontakt med oss på kundeservice@catchy.no
Siste endret: 12.09.2022
Spørsmål? Catchy har svar
Vi håper du finner svar på dine spørsmål under, Ikke? Ta gjerne kontakt med oss i knappen nederst på siden!
MyBlend 3
Min Myblend 3 vil ikke starte?
For og starte din myblend 3, vennligst trykk 2 ganger på startknapp. 2 kjappe trykk!
Lyset blinker LILLA når jeg prøver og starte min Myblend, Hvorfor?
Det er to stk magneter bygd inn i beholder og basen som må være i linje med hverandre for at blenderen skal fungere. Grunnet sikkerthet.
For og løse dette problemet vrir du enkelt beholderen litt mer mot basen. Se etter en pil på beholderen, denne skal peke direkte mot startknappen.
Lyset blinker RØDT når jeg forsøker og starte min blender, Hvorfor?
Når lampen blinker rødt tyder det på at rotorbladene er blokert av for mye ingredienser. Vend din MyBlend opp ned og se at bladene ikke er blokert. Start så din Myblend og vend den sakte opp igjen, slik at alt innhold treffer rotorbladene med full kraft.
Pass på at du har nok væske i når du blender, vi anbefaler og bruke minst 200ml væske i din blender.
Kan man mikse fryste bær/is?
Absolutt kan du det! Husk og ikke bruk for store biter, og bruk riklig med væske. Vend din MyBlend opp ned når du skal mixe tunge ting og se at bladene ikke er blokert. Start så din Myblend og vend den sakte opp igjen, slik at alt innhold treffer rotorbladene med full kraft.
Hvor mye rommer MyBlend 3 ?
MyBlend rommer 500ml
Hvor mange ganger kan jeg mixe per lading ?
En fulladet MyBlend 3 kan mixe ca. 10-15 ganger. En full-lading tar ca. 3 timer, eller til lampen lyser ett fast blått lys.
Har jeg garanti på mitt kjøp?
Selvfølgelig! Alle MyBlend - Produktene leveres med 1 års garanti.
Hva skjer om jeg ikke er fornøyd med min bestiling?
Ingen problem! Om du ikke skulle være fornøyd med din Myblend, kan du returnere denne for full tilbakebetaling. Sjekk ut Retur & Bytte her for mer info
Kan man oppbevare MyBlend 3 i kjøleskapet?
Ja, det er ingen problem, men ikke lengre en 12 timer
Og hold den borte fra Frysen!
Hvilket material er MyBlend 3 produsert av?
MyBlend 3 er produsert av høykvalitets, matsikker og BPA-fri plast + 304 Rustfritt stål.
Kan jeg ta med MyBlend 3 ombord på fly?
Så langt har vi flydd mange ganger med MyBlend blendere i vår håndbaggasje og aldri møt på noe problem.
Dette er også noe vi ikke kan garantere og da dette er opp til flyplassen og avgjøre.
For og være på den sikre siden kan du sende den med innsjekket baggasje.
Bestillinger & Frakt
Hvor mye koster frakten?
Vårt billigste fraktalternativ koster 59kr. Pakke i postkasse.
Vi har også fri frakt på bestillinger over 699kr.
Når vil jeg motta min ordre?
Alle ordre vil bli levert innen 1-4 dager.
I noen tilfeller kan leveransen ta noe lengre tid grunnet sikkerhetsårsaker eller forsinkelser hos transportør.
Hvordan avbryter jeg min bestilling?
Det kommer ann på status på din bestilling. Her anbefaler vi at du tar kontakt med kundeservice på mail eller kontaktskjema for og få best mulig hjelp. Husk ordrenummer!
Om vi ikke kan hjelpe deg med og avbryte ordren, så fikser vi en smidig retur!
Kan jeg endre fargen på det jeg nettopp har kjøpt?
Når du har lagt inn din ordre, sendes den til vårt lager for pakking og så kjapt videre og hjem til deg, ingen endring kan gjøre etter ordren er godkjent. Ta kontakt med kundeservice med en gang for og endre på din ordre!
Hvor sendes bestillingene fra?
Alle våre ordre sendes fra vårt lager i Bergen.
Returer
Catchy`s returpolicy?
Vi ønsker og gi kunden en trygghet, dermed kan du enkelt returnere ditt produkt innen 30 dager fra du har fått varen. Og få full tilbakebetaling.
For godkjent retur må du benytte vårt retur og bytte skjema.
Hva er statusen på min retur?
Returer kan ta litt lengre tid, når din retur er kommet til vårt lager kan det ta opptil 5 dager før retur blir behandlet.
Når får jeg min tilbakebetaling
Det kan ta opp til 5 arbeidsdager før returen blir behandlet etter den ankommer vårt lager. Vi tilbakebetaler hele beløpet på ordren ekskludert fraktkostnader for returen.
Du vil få en mail når retur er behandlet.
Er jeg ansvarlig for fraktkostnad på min returordre?
Vi trekker fra Fraktkostnader på tilbakebetaling på din ordre. Med mindre ditt produkt er reklamasjonsfeil.
Jeg glemte og hente min pakke på postkontoret og den ble returnert. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med kundeservice for videre instruksjon.
Vi forbeholer oss retten til og belaste deg som kunde et gebyr på kr 200 for og dekke håndteringskostnad for fraktlevrandører og lagerkostnader.

Fant du ikke det så etter?
Trykk på knappen nedenfor og kontakt kundeservice så hjelper vi deg! Vi forsøker og svare alle henvendelser innen 24 timer.